PALUU
 
  ALLA YLEINEN ILMOITUSTAULU - JÄTÄ KOMMENTTISI JA KEHITYSEHDOTUKSESI TAULULLE. (Kaksoisklikkaa ja kirjoita. Voit hallinnoida omaa kirjoitustasi)  
     
     
L Y H Y E S T I
N Y T
info - kalenteri
ilmaisu media
materia väline
K A L E N T E R I
M E D I A P A J A
lyhyt
sovella
SEURAA PAJOJA
T Ö I T Ä
Katso
D A T A

0365
vaihtoehto (Google)
V I N K K A A
ohjelmista
materiaaleista
ideoista
 
 

SIVU-
KARTTA
 




Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 

OIO 2012
2013
2014
2015
2016
MEDIA-
KASVATUS-
VERKOSTO
O365
OPS
työmenetelmät
välineet
materiaalit
MOBILE
E-LEHDET Lielahden
9:n radio
julkaisulupa
.pdf . rtf
Tre-
Pirkanmaa
mediakortit
keskustele
mediapolku opetus
365
esitys
juliste
MEMO
   
Vuonna 2010 perustettu Tampereen mediakoulu on mediakasvatuksen tukipalvelu peruskouluille Tampereella. Toiminta koostuu koulujen mediapajoista, opettajien täydennyskoulutuksesta , oppimateriaalituotannosta sekä kehitystyöstä. Kouluille maksutonta palvelua koordinoi kaupungin mediapedagogi Jukka Haveri.

Keskeisintä toimintamuotoa mediapajoja tarjotaan kaikille tamperelaisille viidensien luokkien oppilaille. Opettajat saavat tukea pajojen suunnitteluun sekä toteutukseen. Sisältö nivotaan opetussuunnitelmiin,  median toimiessa välineenä, joka tarjoaa tilaa oppilaan omille havainnoille ja oivalluksille. Toiminnalliset työmenetelmät kannustavat omaan ilmaisuun ja vuorovaikutukseen.
MEDIAPAJAT
lyhyt
media-
polku
kamera-
kynä
Istudio Itunnit X
media
teema
LUO TUTKII KÄYTÄI YHDISTÄ YMMÄRRÄ
sovella
moni-
alainen
koulun
tapahtuma
ajan-
kohtainen
paja-X
 
 
ideoita
mediapajat
varaa paja
seuraa
töitä
oppiminen
polku
koulutus
mediassa
verkosto


!?
perustiedot
tila
kalenteri

toiminta
koulut
tilastot
media (D)


varasto
aineet
  kirjat
koodi
välineet
ohjeet
tuki
   
 
YHTEYSTIEDOT
mediapedagogi Jukka Haveri
jukka.haveri(at)tampere.fi
0503485563
 
S O M E : FB | Twitter | blogi
 
   
   
   
M E D I A K A S V A T U S

Mediakoulun neljä lähestymistapaa mediakasvatukseen

MEDIA
1. ilmaisun ja vuorovaikutuksen välineenä
2. lähde-ja oppimateriaalina


KASVATUS
3. median sisällöt ja vaikutuskeinot
4. mediavälineet oppimisen apuna


kaavio: artikkeli kasvatus 2 / 2006, Olli Vesterinen,...
Medialla on keskeinen rooli lasten ja nuorten elämässä. Media toimii vuorovaikutuksen välineenä ja usein peilinä identiteetin kasvulle. Tulisi olla jotain ja kuulua johonkin. Maailma on käden ulottuville mahdollisuuksineen. Mediavälitteinen kulttuuri luo koululle haasteita ja mahdollisuuksia. Media elää lapsen mielessä ja kielessä koulussakin. Miten koulu ja media kohtaavat koulun arjessa?

Tämän sivuston tarkoituksena on tarjota välineitä median luomiseen, ymmärtämisen ja arviointiin sekä median käyttöön oman havainnoinnin ja oppimisen apuna. Oppilaan oma oivallus syntyy usein oman mediatyön välityksellä. Sivuilla julkaistaan kouluissa toteutettujen mediatöitä kuten sanomalehtiä, animaatiota, lyhytelokuvia, multimediatötä ja TV-ohjelmia. Töiden rinnalla julkaistaan tietoa työtavoista ja materiaaleista
 
  ____________________________________________________________________________________________________________  
   
 
M E D I A I N F O K O U L U
ilmaisun ja
vuorovaikutuksen välineenä
lähde- ja oppimateriaalina kriittinen medialukutaito
ja mediataito
mediavälineet
oppimisen apuna
  1. ILMAISU
  2. MATERIAALIT
3.MEDIALUKUTAITO  
4. VÄLINEET  
IDEOITA MATERIAALIT INFO
perustiedot
kartta

KOULUTUS
varaus
kuvaus
kalenteri
materiaalit


OPS
mediakasvatussuunnitelma
VÄLINEET

MEDIAPAJAT
varaus

LUOKAT (aineet) TILA
MEDIAN MAAILMA
medialukutaito,
mediataito,
media ja valta
sekä tutkimus
OHJEET
TÖITÄ
arkisto,
areena
ja koulut
KIRJASTO TOIMINTA
peruspalvelut
tukipalvelut
lisäpalvelut
VERKOSTO
- paikallinen
- alueellinen
- valtakunnallinen
- kansainvälinen

keskustelut
TUKI
    !?
kysymyksiä,
väitteitä
komentteja
   
    NYT
uutiskirjeet
seuraa pajoja
tulossa
   
    KALENTERI    
    MEDIA(D)
dokumentti (video)
dokumentti (kuva),
on-line

   
 



 

 

 
 
   

OPAS DIALOGI artikkaleita